Október 6, Egyiptom (SCORE, BOE)

2023 augusztusában töltöttem el egy hónapot Egyiptomban.

Én mindenképp egy olyan országot szerettem volna választani a helyosztón, ahova magamtól valószínűleg nem utaznék el ennyi időre és különbözik a megszokott úticéloktól, illetve fontos szempont volt az is, hogy jó legyen a social program. Így esett a választásom Egyiptomra, amiről már sok pozitív dolgot hallottam az előző évek alapján.

October 6 városba kerültem, aminek nagyon örültem, mert mindenképp közel szerettem volna lenni Cairohoz. Ezt jelöltem egyébként a második helyen.

Az egyiptomiak nagyon kitettek magukért a programszervezés tekintetében és ez minden városról elmondható, nem csak a mi egyetemünkről. Minden egyes napra jutott valami kisebb program a mi városunkban vagy Cairoban, és minden hétvégén volt egy minimum 2-3 napos utazás, amit általában a többi LC-vel közösen szerveztek, így volt olyan hétvége is (National weekend a tengerparton egy hotelben), amin minden Egyiptomba beutazó részt vett. Így azt gondolom elmondható, hogy szinte mindent láttunk Egyiptomban, amit külföldiként érdemes lehet:)

Én a kórházban a bőrgyógyászati osztályon voltam, és nagyon pozitív csalódás volt, minden várakozásomat felülmúlta. Ezen a területen nem találtam hatalmas különbségeket az európai ellátáshoz képest. Szakmailag is hasznosnak találtam, illetve az orvosok is nagyon kedvesek voltak és mindig mindent elmagyaráztak angolul is. Egyébként az általánosságban is elmondható, hogy az egyiptomi emberek nagyon kedvesek, segítőkészek és közvetlenek.

Én Egyptairrel repültem, van közvetlen járat Budapest és Kairó között (kb. 3 óra), érdemes minél hamarabb megvenni a jegyet. Ezen kívül vannak kicsit kedvezőbb árú átszállasoslehetőségek is, de időben jóval hosszabb az út.

Egyiptomon belül uberrel közlekedtünk mindenhova, a tömegközlekedés itt nem létezik!:D

A szállásunk egy koli volt, külön a lányoknak és külön a fiúknak, amivel maximálisan meg voltunk elégedve. Kb. 5 perc sétára volt a kórház és a napi 3x-i étkezés volt a hab a tortán:)

Egyiptom alapvetően sokkal olcsóbb Magyarországhoz képest, úgyhogy mi elég sokszor mentünk éttermekbe és ettünk különböző helyeken. Amit ne hagyjatok ki: koshari, falafel, shawarma, crepe, hawawshi, és mangó minden formában!!

Összességében én nagyon élveztem ezt az egy hónapot. Mindenképpen olyannak ajánlanám Egyiptomot, aki képes rugalmasan kezelni a nem megszokott környezetet és eltérő szokásokat. Azért az első pár nap a kultúrsokkról szól:D 
De szerintem nagyon izgalmas megtapasztalni egy ennyire különböző kultúrát és életre szóló barátságokat kötni!

C.N.

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑