Bialystok, Lengyelország (SCOPE, BOE)

2023 júliusában volt szerencsém egy hónapot Lengyelországban, azon belül is Bialystok-ban tölteni. Bialystok egy Lengyelország északkeleti részén, Varsótól körülbelül 200 km-re fekvő nagyváros. Az eljutás számomra viszonylag egyszerű volt, Varsóig repültem Budapestről, ez körülbelül 1 órás repülőutat jelentett. Innen én először egy flixbus-ra vettem jegyet, azonban májusban, mikor az utazásomat elkezdtem szervezni, már csak egy olyan buszra volt hely, amelyre 6 órát kellett volna a repülőtéren várakoznom. Mikor Varsóba érkeztem, eldöntöttem, hogy visszaváltom a flixbusra vett jegyemet, és 1 helyi busszal a központi pályaudvarra utazom, onnan pedig egy intercity vonattal Bialystokba. Összességében én így retúr repülőjeggyel, 32 kilós poggyásszal, illetve odafele vonatjeggyel, visszafele flixbus jeggyel az utazásra körülbelül 60 ezer forintot fizettem május végén.

Ezzel a módosítással együtt 4 órával korábban értem a szállásomra. A vonatról mikor leszálltam, egy helyi CP várt engem, és kísért el a szállásomig, mely egy kollégiumban volt. A kollégiumban a kiutazók 2 fős szobákat kaptak, de mivel az én tervezett szobatársam kicsivel a kiutazás előtt lemondta a cseregyakorlatot, nekem saját szobám volt. Nagyon örültem ennek, de így sem éreztem egyedül magam, sokan laktunk a kollégiumban a kiutazók közül. A kollégium jól felszerelt volt, 2 szobára jutott egy fürdőszoba, és szép, tágas konyha, illetve mosószoba is volt minden szinten. A kollégium körülbelül 15 perc sétatávolságra helyezkedett el a kórháztól, illetve az étteremtől/menzától is, ahol ehettünk. Az étkezésünk megoldása véleményem szerint szuper volt, kapott mindenki egy kártyát, melyről körülbelül 20-25 ezer forint értékben tudtunk vásárolni egy adott étteremben. Ez majdnem az egész hónap alatt elég volt az ebédeim fedezésére. Mivel viszonylag központi elhelyezkedésű volt minden számunkra fontos hely a városban, így bérletet buszra nem vásároltunk, néha egy-egy buszjegyet, melynek ára kb. 300 forintnak felelt meg. Bialystok-ban a taxi rendkívül olcsó volt, ezért ha közös programra mentünk, 4 felé osztva az árát, nagyjából azonos árban volt a buszjeggyel. 

A kórházi gyakorlatot érsebészeten töltöttem, legtöbb nap műtéteket nézhettünk. A tutorom fegy rendkívül kedves fiatal doktornő volt, akinek rengeteg dolga és munkája volt, de mindig jutott rám egy kevés ideje. Úgy gondolom, hasznos volt szakmai szempontból is ez a 4 hét számomra. 

Szabadidős programok tekintetében én teljes mértékben le voltam nyűgözve. Minden egyes délutánra, estére szerveztek nekünk a helyi CP-k a LEO-val karöltve valamilyen programot. Volt minden, mi szem szájnak ingere: bowling, piknik, strand, billiárd, kajakozás, kirándulás, jumping park, múzeumlátogatás, helyi éttermek kipróbálása és még sorolhatnám nagyon sokáig. Hétvégente egy-egy nagyobb kiránduláson/utazáson vehettünk részt. Első hétvégén Varsót néztük meg közösen, második hétvégén egy kis vidéki házba mentünk el, tábortűz, sütögetés, közös éneklés, labdajátékok, kirándulás voltak a programok, harmadik hétvégén pedig Gdansk-ba látogattunk el. Számomra külön szívmelengető érzés, hogy születésnapomat kint töltöttem, és készültek nekem meglepetés party-val, tortával, lufikkal, csákókkal, irtó aranyos gesztus volt tőlük. 

Az időjárás kissé hűvösebb volt, mint itthon, de 20 fok alá és 30 fok fölé sem ment a hőmérséklet. Számomra ez nagyon ideális volt, főleg, hogy nem vízparti város, így ki tudtuk élvezni a különböző programokat is nagy hőség nélkül. 

Júliusban mi körülbelül 15-en voltunk kiutazók Bialystok-ban, és szerintem mindannyiunk nevében írhatom, hogy nagyon örülünk, hogy ide sodort minket az élet. 

Összességében nekem óriási pozitív csalódás volt az egész hónap, így bátran, hihetetlen jó szívvel ajánlom bárkinek ezt az országot és várost is, aki a lehető legjobban ki szeretné élvezni a cseregyakorlaton rendelkezésre álló egy hónapját.

Sz.B.

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑