Patras, Görögország (SCOPE, BOE)

A júliusi cseregyakorlatom Görögország harmadik legnagyobb városában töltöttem,
Patrasban.
Repülővel utaztam ki Athénba és onnan vonattal Patrasba. A repülőjegyet kb. 1 hónappal az
utazás előtt vettem meg, mivel a CA-t későn küldték meg, de szerencsére így is elég normális
áron sikerült beszerezni. A vonat közvetlenül a repülőtérről indul, ezért választottam a busszal
szemben, viszont 2x át kellett szállni Patrasig. Ezen kívül még érdemes a Zakynthosra menő
repülőket is nézni, ugyanis néha ki lehet fogni olcsóbb járatot. Zakynthosról pedig komppal és
egy busszal lehet eljutni Patrasba, ami olcsóbban jön ki, mint a vonatjegy.
13 beutazó volt összesen júliusban, ebből 2-en hosthoz kerültek, mindenki más apartmanba.
Én 4 másik lánnyal voltam egy apartmanban. Nem volt túl nagy a hely, ötünkre 2 db
hálószoba jutott, ahol összesen 4 férőhely volt, szóval az 5. lány a kihúzhatós kanapén aludt a
nappaliban, ami viszont egybe volt nyitva a konyhával, szóval egy kicsit szűkösen voltunk.
Ezzel szemben volt egy fiús apartman, ami sokkal nagyobb volt és szebb, úgyhogy elég
sokszor voltunk inkább náluk és a programokat is inkább hozzájuk szerveztük.
A helyi buszbérlet nagyon drága, azt senkinek nem ajánlom, hogy megvegye. Voltak páran,
akik ennek ellenére a buszt használták, de ők is vonaljegyet váltottak minden egyes útra, mert
még úgyis olcsóbban jött ki. Az ár szempontjából a legjobb megoldás a vonatbérlet volt,
viszont volt 1-2 hátránya. Egyrészt a szállásunktól 20 perc sétára volt a legközelebbi megálló,
másrészt borzalmasan kiszámíthatatlan volt, hogy mikor jön a vonat, egyáltalán nem lehetett
támaszkodni a menetrendre. Nekem ez olyan szempontból nem számított, hogy nem vártak
konkrét időpontra a kórházba, szóval nem kellett minden egyes alkalommal azon izgulnom,
hogy elkések-e vagy sem.
Akik nyaralni szeretnének, annak mindenképp ajánlom Patrast. Majdnem mindenki úgy állt
hozzánk a kórházban, hogy tudták, hogy inkább szórakozni és pihenni jöttünk. Megmondták
már az első nap, hogy akkor jövök amikor akarok, akkor megyek amikor akarok, és nem kell
a hét minden egyes napján bejárnom, inkább használjam ki a görög nyarat, menjek
tengerpartokra, bulizzak és élvezzem ki az ittlétemet. Ennek ellenére az első héten nagyon
sokat tanultam. Számos kardiológiai konzultációt végeztünk a hozzám kijelölt orvossal a
kórház különböző osztályain, ami átfogó képet adott a kórház működéséről és szakmailag is
hasznos volt. Sajnos a 2. héttől ez az orvos nem volt, és a többi orvosnak pedig nem volt
kedve tanítani vagy a nyelv jelentett nehézséget számukra. A gyakorlat végére sikerült találni
azért 1-2 embert, akik elmagyaráztak pár esetet, de az már nem volt az igazi.
Szabadidős programok terén nem volt túl szervezett a cseregyakorlat, de ez egyáltalán nem
volt baj. Nagyon jó kis társaság jött össze, mi minden egyes napra szerveztünk magunknak
valamit. Meg attól függetlenül, hogy nem szerveztek nekünk programokat volt kb 4-5 helyi,
aki nagyon aktív volt, folyamatosan ajánlották a különböző helyeket, programokat, amikor
tudtak csatlakoztak is hozzánk, sőt a távolabbi helyekre, ahova nehezen jutottunk volna el,
elvittek minket kocsival. Végigjártuk az összes tengerpartot, megkóstoltuk az összes helyi
ételt, meglátogattuk a közeli városokat. Két hétvégére is többnapos programot szerveztünk, az
egyiken Kefaloniára, a másikon Zakynthosra hajóztunk át, ami mindenképp kihagyhatatlan